גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות
לתרומה
צרו קשר EN عربي

ניוזלטר - סיכום 2009 ותוכניות ל-2010

לכל חברי עמותת "לראות" ותומכיה שלום רב,

 

סיכום 2009

 סיימנו את שנת 2009 עם פעילות רבה בעמותה, וחשיפתה לקהלים רחבים חדשים.

הדגשנו בעיקר את תחום הרפואה המונעת בעיניים על ידי מגוון פעילויות:

1.הפקנו לוח שנה עם מסרים של רפואה מונעת, ושיווקנו אותו  ב-1000 עותקים.

2. קמפיין "באנו חושך לגרש", שבמרכזו התקיים יריד בריאות העין הראשון בישראל, הצליח להעלות את המודעות הציבורית בחשיבות בדיקות העיניים.

אל תהיה עיוור לסכנה

בדיקה אחת פשוטה יכולה להציל את הראייה

 

1500 מבקרים הגיעו ליריד בריאות העין שהתקיים ב-2009.13.12 בגני התערוכה,

מתוכם 800 ניגשו לבדיקות ראייה שבוצעו על ידי 35  סטודנטים לאופטומטריה.

29 מרצים, וביניהם 9 פרופסורים, העבירו הרצאות וקיימו מפגשים של שאלות ותשובות עם קהל צמא לדעת.

יחסי ציבור ותקשורת:

הצלחתנו להביא קהל כה רב ליריד היא תוצאה של מגוון רחב של פעולות קידום הנושא, ביניהן:

- חלוקת 20.000 הזמנות ליריד.

- 100.000 מנויי מעריב ותושבי מרכז תל-אביב קיבלו מגזין מיוחד לבריאות העין, שכלל 12 מאמרים פרי עטם של טובי רופאי העיניים בישראל.

- בנוסף, גיליון מיוחד - עשירי במספר - של "העין", EYE-UPDATE, הוקדש לנושא רפואה מונעת ובריאות העין, וחולק לכל רופאי העיניים בישראל.

- מספר רופאי עיניים התראיינו בתקשורת לרגל חודש המודעות בבריאות העין.

- באנרים של חודש בריאות העין פורסמו באתרים המרכזיים באינטרנט, ביניהם:

Y-NET ,SPORTS5 ,TAPUZ, ORANGE, DOCTORS.

בקמפיין היו שותפים איגוד רופאי העיניים ומשרד הבריאות, וגם משרד החינוך, עם הרצאות של רופאי עיניים ילדים ל-300 מדריכות של ילדים לקויי ראייה בכל המחוזות של משרד החינוך.

בשיתוף עם מחלקות העיניים בבתי החולים קיימנו מבצע בדיקות ראייה של כיתות א' במספר בתי ספר ברחבי הארץ, וגם פעלנו בפריפריה, בעיר ערד, שבה בדקנו את כל ילדי כיתות א' בעיר.

כתוצאה מבדיקות הסקר אובחנו כ-20% מהילדים עם בעיות ראייה שהופנו להמשך טיפול אצל רופאי עיניים בקופות או במרפאות חוץ של בתי החולים.

מאות אלפי חבילות נרות נמכרו ברשת סופר-פארם בכל הארץ, כתרומה למאבק בעיוורון. אנו מודים לרשת סופר-פארם על התמיכה בקמפיין" אל תהיה עיוור לסכנה".

הצלחת הקמפיין היא אודות לכל השותפים, שברצוני להודות להם כאן מכל הלב (רשימה מפורטת באתר).

פעילויות העמותה מתבצעות תודות למתנדבים רבים, כולם אנשי מקצוע, שמפנים זמן ופותחים את הלב כדי לסייע.

השנה הצלחנו לגייס כ-3000 שעות התנדבות לביצוע התוכניות הרבות למען רפואה מונעת בעיניים והמלחמה בעיוורון, וברצוננו להודות לכולם.

אתר העמותה

האתר חודש ב-2009 והוספנו תחומים רבים, ביניהם נושאי רפואה מונעת בעיניים ורפואה מונעת אצל ילדים. כמו כן הוספנו הרצאה מוקלטת של ד"ר מורד בנושא רפואת עיניים לילדים.

 

תוכניות ל2010

 

1. מענקי מחקר

למרות המצב הכלכלי הקשה, הצלחנו גם השנה לגייס תקציב למחקרים למניעת עיוורון. בקרוב ייצא קול קורא לחוקרים, שבו יוכלו להגיש הצעות מחקר למענקים  לשנת 2010. הסכום למענקים לחלוקה מסתכם השנה בסך 750.000 ₪.

2 . ועדות

פועלות 3 ועדות בעמותה, שבהן החברים הפעילים תורמים מהידע המקצועי שלהם לקידום מטרות העמותה:

- ועדת חודש מודעות בבריאות העין;

- ועדה בין משרדית בין משרד החינוך למשרד הבריאות בנושא בניית סטנדרטים לבדיקות

   סקר אצל ילדים.

- ועדת אינטרנט להרחבת הפעילות באתר.

חברים שרוצים להתנדב לוועדות או לפעילות אחרת בעמותה מוזמנים ליצור קשר עם נדין, במייל: Nadine@eyes.org.il.

 

3. ניידת עיניים לקשישים נזקקים

אנו מקווים שנוכל לצאת לדרך עם פרויקט הניידת לבדיקות עיניים לקשישים נזקקים-כרגע יש לנו תרומת ניידת ותרומת הציוד  הרפואי, אך חסר לנו תקציב להפעלתה.

כל מי שיכול לסייע או לקשר אותנו עם גופים שמעוניינים בפרויקט יבורך, ויכול ליצור קשר עם נדין, בטלפון: 054-4230012

 

4. דרישת מתנדבים לפרויקטים ב-2010

העמותה זקוקה למתנדבים למען פרויקטים שונים:

1. להפקת לוח שנה ל-2010/11

2. חברים שיכולים לקדם את העמותה ברשתות חברתיות

3.חברים המעוניינים לסייע בהקמת עמותת ידידים

ניתן ליצור קשר עם נדין, במייל: Nadine@eyes.org.il.

 

בברכה ובכבוד רב,

 

נדין הולנדר

מנכ"ל עמותת לראות.

x

הלחימה התחדשה ובקשות מפקדי הלוחמים למשקפי מגן עבור חייליהם - חזרו להגיע

כל התרומות שגויסו במסגרת קמפיין מימון ההמונים - נוצלו

ואכן, רכשנו וחילקנו מעל ל-500 זוגות משקפי מגן ללוחמים. 

כעת, הבשורה מתפשטת והצורך שב ועולה.

עזרו לנו לעזור ללוחמים שמגנים עלינו יום וליל, כדי שלא נצטרך לסרב לאף בקשה.

לתרומה מאובטחת ופשוטה בכל סוגי המטבעות