קמפיין בריאות העין בחנוכה תש"ע
אל תהיה עיוור לסכנה
בדיקה אחת פשוטה מצילה את הראייה
דברי מנכ"ל עמותת "לראות"
שלום לכל חברי העמותה ולשותפים לדרך,
במדינת ישראל מאבדים כל שנה כ-2,000 אזרחים את ראייתם. כ-500,000 סובלים ממחלות עיניים, כגון ניוון מקולרי של מרכז הראייה, גלאוקומה ורטינופתיה סוכרתית.
ככל שהאוכלוסייה מזדקנת, המספרים רק גדלים!
גם בקרב ילדים חשוב ביותר לאבחן בזמן עין עצלה, קטרקט או פזילה, שיכולים לגרום לקושי רב בראייה לכל המשך החיים.
חשוב לזכור שהרפואה מתקדמת, וניתן לעצור את הפגיעה בעיניים של רבים, לטפל במחלות ולאפשר איכות חיים, בתנאי שתיבדקו בזמן אצל רופא עיניים.
הקמפיין והשותפים
בחודש דצמבר עורכת לראשונה עמותת ''לראות'' את חודש המודעות לבריאות העין, במטרה להגביר את המודעות בקרב הציבור. צירפנו את איגוד רופאי העיניים לקמפיין, והצלחנו לקבל תמיכה של שותפים נוספים כגון משרד הבריאות, משרד החינוך ומשרד הרווחה.
גם קופות החולים הכללית, מכבי, הלאומית ומאוחדת מצטרפים למאמץ ההסברתי, לצד גופים פרטיים כגון סופר-פארם, רשת עיניים, אופטיקנה, מכללת הדסה ועוד.
בדיקות במעגל החיים
איגוד רופאי העיניים ועמותת ''לראות'' יוצאים בקריאה לציבור לבוא ולהיבדק במסגרת חודש המודעות לבריאות העין.
קיימות מספר בדיקות במהלך החיים שמומלצות על ידי רופאי העיניים.
האבחון המוקדם מאפשר להגביר את יעילות הטיפול, ולמנוע את הידרדרות הראייה.
אל תגידו: "לי זה לא יקרה" - בואו להיבדק!
גיל אבחון
6 חודשים עין עצלה, קטרקט
שלוש עין עצלה, פזילה
שש קוצר ורוחק ראייה
עד גיל 18 קוצר ורוחק ראייה
18 עד 40 בדיקות כלליות לתפקוד בעבודה, מול המחשב, בנהיגה, התאמת משקפיים
40 עד 64 גלאוקומה, סוכרת, קטרקט (כל שנתיים)
65 והלאה ניוון מרכז הרשתית, גלאוקומה, סוכרת, קטרקט (כל שנה)
לבעלי היסטוריה משפחתית של בעיות ראייה או עיניים, חובה להיות במעקב רפואי קבוע.
האירוע המרכזי של הקמפיין בהשתתפות סגן שר הבריאות
כנס ויריד בריאות העין ב-13.12.2009 בגני התערוכה בין השעות 12.00-20.00
לחודש דצמבר מתוכננות מגוון פעולות ברחבי הארץ, כאשר האירוע המרכזי יתקיים בגני התערוכה ביום א' של חנוכה - 13.12.2009.
עמותת "לראות" מתכבדת לארח את כבוד סגן שר הבריאות במסגרת הכנס על בריאות העין ביריד, בהשתתפות הנהלת עמותת "לראות" והנהלת איגוד רופאי העיניים בישראל.
הציבור הרחב מוזמן לכנס, שבו רופאים בכירים יציגו את החידושים בטיפולי עיניים, יענו לשאלות הציבור, ויספקו מידע חיוני לשמירת על בריאות העין במעגל החיים.
כמו כן, הציבור יוזמן לבדיקות ראייה ללא תשלום, ולסיור ביריד עם מיטב חברות וארגונים בתחום האופטיקה, בו יוכלו לבדוק ולקבל מידע לליקויי ראייה, מידע על טיפולים חדשניים, בדיקות להתאמת משקפיים ועוד.
עוד על תוכניות חודש מודעות לבריאות העין בישראל:
- קמפיין תקשורת והסברה ארצי - תוך שיתוף פעולה עם איגוד רופאי העיניים, משרד הבריאות, משרד החינוך, קופות החולים וחברות אופטיקה.
•· קידום מודעות בקרב ילדים, הורים ומורים - הפעילות תכלול הרצאות רופאי עיניים במערכת החינוך ובדיקות עיניים ברחבי הארץ לכיתות א'.
- קמפיין מודעות עירוני בעיר ערד - הכולל בדיקות עיניים בכיתות א', הרצאות רופאים למבוגרים וילדים, ותחרות כרזות בנושא "באנו חושך לגרש".
- מכירת נרות חנוכה ברשת סופר-פארם ברחבי הארץ במסגרת קמפיין "באנו חושך לגרש",
כאשר התרומות יועברו לעמותת "לראות" ולעמותות של ילדים עיוורים.
הצלחת הקמפיין תושפע רבות בזכות השתתפותם של כל חברי עמותת "לראות" לצד כל השותפים הנוספים. אני קוראת לכל החברים והשותפים לסייע להביא את מקסימום הקהל לכנס וליריד ב-13.12 בגני התערוכה.
זו תהיה ההצלחה של כולנו!
בברכה חמה של שותפות,
נדין הולנדר
מנכ"ל עמותת לראות.
בעזרתכם נוכל להציל את מאור עיניהם של מאות אלפי מבוגרים וילדים!
פרטים נוספים באתר "לראות" ובטלפון 03-7447710
http://www.eyes.org.il/